Monday, June 23, 2008

aku yang tak MATANG!!!!!?


22 JUN 2008

hari nie aku disedarkan bahawasanya aku tak matang dalam perhubungan...
aku tak matang kerana aku terlalu memikirkan perkara sehingga menjadi NEGATIF...
aku tak matang kerana aku pemarah bila aku tak dijelaskan dengan perkara sebetolnya...
aku tak matang kerana aku terlalu sygkan org...
aku tak matang kerana aku susah diajak berbincang...
aku tak matang kerana aku terlampau kebudak2kan...
BETOL KE AKU TAK MATANG??
atau aku dikatakan tak matang kerana manusia dah berubah n nampak yg tak matang itu satu kebencian...
BIASALAH!!
manusia kalu dah tak nak...
yg elok dah tak nampak elok....
BETOL TAK??

aku tak perlu matang kalu aku fikir perkara itu menjadi negatif kerana apa yg aku nampak hanya negatif sahaja..
aku tak perlu matang kalu aku marah kerana aku wajib marah atas salah yg org lakukan kpd aku..
aku tak perlu matang kalu aku tau siapa yg aku perlu sayang...
aku tak perlu matang kalu aku dah ajak berbincang tapi org tak dpt terima cara aku berbincang...
aku tak perlu matang kalu aku kebudak2kan kerana itu aku n aku hidup dengan cara aku...

n yg sebenarnya aku diharapkan BERUBAH
atas apa perlu aku berubah??
kerana cinta??
aku sahaja yg perlu melakukan perubahan??
n aku yg perlu menanggung seorg??
aku tak rasa itu PERLU...
kerana kalu mahukan aku...
TERIMA LAH AKU SEADANYA...
mcm aku sanggup terima seadanya...

n MEMANG BETOL MANUSIA AKAN BERUBAH
dan aku nampak perubahannya...
dan aku tau aku di mana!!

No comments: