Thursday, June 5, 2008

keSESAKan akibat kenaikan harga minyak...CHOI





4 JUN 2008 - masa nie aku OTW balik rumah dari ofis...aku tau tentang kenaikan harga petrol pown melalui member tru YM(DIR nama dia)...so aku tak lah terdetik n terperasan tentang kesesakan yang bakal aku harung nie...memula okay je aku drive...pastu aku tgk lah stesen SHELL n ader lah keta dok beratur...aku tak lah pk aper sgt...pastu masuk je area PMTG JANGGUS...aku terus stuck situ...kat situ ader jugak petrol pump...bersesaklah nak balik...(baru je aku terpikir nak pump tayar keta aku)...terus tak jadik...erm...nasib lah keta depan aku PRO(perdana)..dia masuk lawan arus n aku pown follow dia tak hingat...sampai tak herankan keta lain...setelah sekian lama...aku berjaya menembuskan diri dari belenggu kesesakan itu...sgt terok lah mereka ini...kamu bersesak satu hal...dah buang minyak...pastu kamu nak bersesak balik pulak...stil buang minyak...aper2 je lah...
di sini aku nak 4wardkan cadangan yg aku baca dari email member aku...BOIKOT lah 3 pengeluar minyak ini...SHELL, PROJET, n ESSO/MOBIL kerana mereka pemegang harga minyak dunia...tu je..
yang lain korang pk lah sendiri...masa depan anak2 korang kat tangan korang sekarang nie...
MWAHA

No comments: