Thursday, June 12, 2008

SAKIT itu wajib..........

aku sesajer nak menulis nie sebab aku risau balik kang aku tak tertulis lak (sebab letih banget dengan keje)...so aku tulis sekarang lah erk...
Isunyer mudah je actually...aku tulis nie berdasarkan kes kawan baek aku...sakit lepas dia anjurkan kenduri kawen pertama anak laki dia...dia nie berumur dah...ala2 mcm mak aku je dia nie...tapi aku ngan dia n sorg lagee sgt lah rapat n kitorg namakan kami bertiga s SETAN GONDOL...haha
dia sakit tak leh makan...n kalu makan pown musti akan kuar balik (muntah)...aku sampai sian lah tgk dia...coz masa keje dia duduk bebetol sebelah aku je...so aku lah yg paling rapat ngan dia masa keje...sian sgt lah...mcm org hidup segan mati tak mahu....
ISNIN lepas kitorg tgk dia tak okay2 jugak...tapi still nak dtg jugak...nak settle kan keje katanya sebab dah lama dia MC ritu...kitorg pown suruhlah dia balik...n balik lah dia...
balik je kitorg dpt call..husband dia kot...kata dia masuk WARD...
kitorg melawat dia esok nyer...n dia boleh bersembang...just that dia letih sebab dah hampir 2 minggu tak makan...so hospital DRIP lah kan air...
n hari nie...sorg pegawai audit yg selaloo je audit tempat aku (n selaloo je nak menegor aku walau dlm aper situasi)...tanya lah maner minah nie...n aku katalah dia sakit...n dia pown jwb lah...SIBUK NGAN KENDURI RITU KOWT...
aku pown kasi lah pendapat aku...aku kata "KITA NIE MANUSIA...DAH GUNA BADAN KITA NIE DARI KECIK SAMPAI SEKARANG...SO KENGKADANG BADAN TU PANDAI SAKIT...ROBOT POWN PANDAI RUSAK...SO MAYBE INI LAH CARA BADAN NAK BGTAU KITA...INGATLAH AWAK TU DAH BERUMUR...SO U SHUD TAKE UR REST...BUKAN BERTUNGKUS LUMUS ASIK WAT KEJE JE...DAH SELAMA NIE TAK SAKIT...SO INGATLAH SELALOO...SATU HARI SAKIT AKAN DATANG"
apa yang penting...kita harus beringat...kita tak selaloonyer akan hidup...n kita tak selamanya akan sehat...so beringat2 lah n ingat mengingati lah selaloo...selidik2 lah apa saja yg kita makan...kaji2 lah apa yg buat seumur hidup...n yg paling penting...simpan2 lah apa yg patot...maybe nanti2 kita amat memerlukan....
TIADA SIAPA YANG DAPAT MEMBANTU KITA MELAINKAN KITA SENDIRI...dunia telah berubah...n zaman sudah beransur...buatlah yg terbaik utk kita...walau kita terpaksa buat org lain terasa...
MWAHA!!

No comments: