Monday, September 28, 2009

1 RAYA 2 RAYA 3 RAYA

1st SYAWAL 1430
-
bangun awal kali nie bukan sibok2 nak bersahur dah
tapi bangun nak lawan bersiap nak pegi sembahyang raya
HUHU!!
oleh sebab semua lelaki dengan 1 bilik air
apa lagee...BERATUR lah mcm ayam didik
sudah mandi terus kenakan baju melayu hijau lengkap dengan songkok tinggi bersamping biru lembut belang putih
n nak je melangkah pegi sembahyang sunat hari raya
ALAMAK...slipar tak beli nie...BAGAIMANA??
dah hensem2 nie terpaksa plak punggah kekotak kasut yang tinggi menggunung tepi pintu
alahai nasib ada 1 selipar
so terus tunggang myvi ngan eddie ke MASJID PERDA
(nak tunaikan niat si eddie yang nak sgt bersembahyang raya kat sitew)
nasib sempat..............
siap je sembahyang sibok la balik beraya2 mcm org2 lain
makan takde lah meroyan sgt coz dah tua kowt
(tua ke??)
yang pasti LETIH menyapa
apa lagee
masuk tidow lah
haha
RAYA sangat
n thats how raya pertama PAKWE
-
2nd SYAWAL 1430
-
bangun awal kekunun nak beraya
but still PAKWE masih letih
makan sesikit apa je ada atas meja
n anta eddie pegi keje sebab member eddie LAMBAT sampai
n balik umah PAKWE rest......................
malam nie anta eddie ke JETTY naik bus balik SEREMBAN
huhu!!
SELAMAT HARI RAYA
-
3rd SYAWAL 1430
-
bangun mcm biasa aja
sebab rini mereka beraya ke luar
so PAKWE bangun basuh baju n kemas2 bilik
n tingat nak beraya ngan sukor m
PAKWE pown meroyan kaco sukor m nak raye nak raye nak raye
n sukor m ajak
PAKWE terus pegi nibong tebal beraya ngan sukor m lebeyh kurang jam 05pm begitu
saje nak sembang tgk sukor m kacak itew
n pastu PAKWE balik n settlekan haper yang tak settle kat bilek n TIDO!!
-
p/s: tu je lah PAKWE wat 1 2 3 RAYA..
banyak rest sebab PAKWE sgt letih dengan aktiviti2 sebelom

2 comments:

farish H said...

slmt hri ry pakwe...

p.a.k.w.e. said...

selamat hari raya jugaks FARISH