Wednesday, March 10, 2010

LELAKI 2010 – bina bilik kesukaan si dia

10 CARA MUDAH NAIKTARAF TEMPAT PALING PENTING DI RUMAH ANDA: BILIK TIDUR
-
Stail dan keselesaan keseluruhan bilik tidur anda tiada kaitan dengan apa yang anda letak di dalam berbanding di luar. Termudah adalah dengan sentiasa kemas, akan nampak elok untuk jangka masa yang lama, oleh itu buatlah terbaik anda untuk nampak simple. Katil anda sebagai contoh, tidak sepatutnya boleh disiapkan tidak lebih tiga puluh saat. Helahnya: tinggalkan flat sheet anda dan tidur hanya dengan duvet lembut – bagaimana orang Eropah buat. Paginya, hanya lakukan kibasan kasual kepada duvet lembut anda, meninggalkan drape ikhlas di kaki katil, dan gunakan bantal-bantal anda untuk membatasi kepala katil. Tiada tucking terlibat. Atau, beli extra set bedding supaya menukar sheet anda tidak melibatkan membasuh dan menunggu – dan jauhi mattress pad yang melampau-lampau (mereka susah untuk di basuh).
-
Fikir Di Luar Kotak Spring
-
Katil anda sepatutnya menjadi sesuatu yang anda ingin sangat bertemu (walaupun tiada siapa yang menunggu di atasnya). Oleh itu dapatkan tilam terbaik anda yang akan memberi malam terbaik buat kamu.
Okooko Latex Mattress
Dux 8888
Westin Heavenly
BedTempur-Pedic Bella Sonna Bed
-
Buang Alarm
-
Terdapat banyak bunyi yang boleh mengacau anda dari kesyahduan; kenapa perlu menggunakan bunyi beep atau berita pagi; alternatif yang lebih memahami orang lain: gunakan iPod yang seleksi lagu-lagu kesukaan anda.
-
Pastikan Lampu Anda Kecil
-
Nightstand anda mempunyai permukaan yang kurang dari apa yang anda fikirkan, oleh itu, yang terbaik adalah menggunakan lampu tidur yang terkecil yang boleh anda dapatkan.
-
Naiktaraf Duvet Anda
-
Duvet merupakan ciri penting bilik tidur – lebih penting dari tilam mahal yang di bawahnya – oleh itu, laburlah untuk yang bagus.
-
Hapuskan Teknologi
-
Pastikan ini. Tinggalkan laptop dan BlackBerry anda di pintu dan elakkan keinginan menjadikan bilik tidur anda home theater. Speaker yang baik adalah mesti, tapi cuba tinggalkan TV anda dan lihat sekiranya ia tidak mengubah hidup anda.
-
Jangan Bekerja Di Katil
-
Nightstand bukan meja yang bagus, olah itu haramkan benda bercetak kepada berikut: satu atau dua buku yang anda baca dengan aktif dan satu buku nota untuk merekod inspirasi.
-
Kotakkan
-
Kotak berpartition, sangat sempurna untuk menyimpan barangan lelaki – cuff link, jam, kondom – dalam aturan. Biarkan ia kurang penuh.
-
Kumpulkan Barang Anda
-
Semua lelaki mempunyai keperluan untuk mengosongkan poket kepada tempat yang terdekat bila mereka masuk ke bilik. Jangan bergaduh; hanya pastikan ada tempat strategik atau tray untuk mengumpul benda-benda tersebut.
-
Dapatkan Bunyi Menenangkan
-
Daripada meletakkan speaker anda seinci dari kepala, baik meletakkan radio di kaki katil dan sambungkan dengan iPod. Ia akan memenuhkan bilik tidur anda dengan bunyian yang baik dari peralatan yang mahal.
-
p/s: may ur nyte full wif flowers, joy n PAKWE
HAHA!! haaaaaaaaaaaaaaaaa...

4 comments:

AkU said...

HAPUSKAN TEKNOLOGI..xdapk eden nak membuatnye..hehehe..to tied up with all those gadgets..

p.a.k.w.e. said...

just a cadangan ma
sebab itew tercipta CADANGAN
dan tercipta jugak SANGKALAN
kalu mahu boleyh aja
MUDAH saja

Mrs Nurul said...

bilik aku bersepah je

p.a.k.w.e. said...

sama lah ngan bilek PAKWE