Monday, July 19, 2010

18 JULAI 2010 - MANTRA

GSC SUNWAY CARNIVAL MALL
0715pm

-
MANTRA mengisahkan tentang kehidupan pengamal ilmu hitam
MUZIR lakonan zul handy black terlalu sayangkan isterinya ANI
sehingga mengamalkan ilmu hitam untuk menjaga isterinya
namun asal pembelajarannya adalah dari kwn baiknya sendiri HASBI lakonan hasnol
dan satu kejadian telah memerangkan MUZIR dan dia dipenjarakan atas kesalahan mengamal ilmu tersebut
dan akibat kejahatan MUZIR, ibu ANI memaksa ANI minta cerai dari MUZIR dan berkahwin dengan HASBI
walau ANI mengandungkan akan MUZIR
dan kahwinlah ANI dengan HASBI
dendam ini membuatkan MUZIR terus belajar dan menguatkan ilmu hitamnya dengan seorg yang juga pengamal ilmu hitam di sel penjaranya iaitu BASIRAH
dan perlu memakan lelaki tersebut
namun akibat tulisan ayat2 suci alquran di luar sel penjara itu
MUZIR tidak dapat menyeru setan yang dipujanya masuk
dan dalam waktu yang sama isteri pakciknya diserang setan
dan apabila memerlukan MUZIR menolongnya
dengan 3 syarat MUZIR akan membantunya
pertama dia perlu memadam ayat suci alquran tersebut
maka serulah setan tersebut dan keluarlah MUZIR dari sel tersebut dengan ilmu hitamnya itu
dan telah mengubah wajah seorang lelaki bagi mengaburi mata org ramai dengan mengatakan itu MUZIR yang telah mati
tujuan MUZIR kembali ke kampungnya bagi membalas dendam terhadap HASBI dan mengambil kembali isteri dan anaknya
n PAKWE malas nak citer lebih fasal MANTRA nie
kalu dibaca awal tadi
mcm bagus je kan citer nie
but sebenarnya MANTRA sangat BONGOK
PAKWE rasa MANTRA bukan muvie yang bagus
n actually sgt2 tidak bagus
n bodoh
lakonan watak2 yang TAH HAPER2
sinematografi pown takde yang bagus
garapan dari satu babak ke satu babak yang kasar dan tak memberangsangkan
olahan skrip yang mcm tak sesuai
klise dengan suasana2 tak perlu
tetibe jalan kat dlm hutan sengsorang
tetibe naik beskal sengsorg kat tepi semak
tetibe mandi tyme malam
dlm sel penjara pakai suar pendek tapi nak berselebung?? kejadah??
baju dari kain tuala
mak mati tapi tak plak dicari2
dan lain2 lagi
sgt bangang
bebende yang patot takde dah dlm pembikinan filem MALAYSIA
takde arah tuju pown ada tyme layan MANTRA nie
takde yang PAKWE nak puji dr MANTRA nie
ye ada
BILEK PENJARA PUDU YANG DITENGGELAMKAN AIR ITAM
tu je kowt
PAKWE nak wat cadangan hina
buat yang dok keje tapis filem tu kan
tapis lah kes2 sebegini jugak
kalu terok sgt filem tu
n sgt bodoh filem tu
HARAMKAN je kuar panggung la
takan asik nak kawal isu2 bogel, sex, rempit, dadah etc
kes BODOH dlm pembuatan filem juga perlu dikawal
supaya org MALAYSIA tak nampak bodoh d mata dunia
BODOH LAWAK takpe
nie BODONG BANGANG BONGOK
EUW EUW EUW
PAKWE kasi 2 BINTANG dari 10 BINTANG
MWAHA!!
-
p/s: tolong lah jangan tgk.........................PLZ PLZ PLZ

9 comments:

flyz said...

kan? aduiiya!!!

p.a.k.w.e. said...

hahaha
ye terok banget

xkenalmakexchenta.blogspot.com said...

ta best....
huih..
seb bek ta g tnok uwn..
tgu kuar at tb ce,...

p.a.k.w.e. said...

bagus
jangan tgk MANTRA ini

taufiq helios said...

haha...baru ingat nk tengokk...kalu da cmni..xjadik la..even download pon xnk..hahahaha

i'm shin... i'm inesen said...

hmm... x sabar nak tunggu UPIN IPIN ANGKASA.. sib baek la shin jenis x tengok cite antu huhu

p.a.k.w.e. said...

TAUFIQ: tak payah lah sesusah
pegi je rakam antu asli okayh
SHIN: best upin ipn tu
dah tgk trailer dia

Ct SoLeHa said...

first time singgah blog ni..suka tgok wayang kat sunway carnival gak..kot2 pernah satu panggung..haha

p.a.k.w.e. said...

loh ct
jom wayang sekali nanti