Tuesday, October 5, 2010

04 OKTOBER 2010 - EAT PRAY LOVE

GSC SUNWAY CARNIVAL MALL
0545pm
SHAM

-
EAT PRAY LOVE mengisahkan tentang LIZ (julia roberts) yang telah berkahwin
tetapi merasakan sesuatu yang tak gembira dari perkahwinannya
dan mahukan cerai
namun suaminya tidak mahu melepaskannya
namun LIZ bertegas mahu bebas dan mencari dirinya
namun ketika memohon cerai
LIZ telah berhubungan dengan sorang pelakon pentas
dan hubungan mereka berakhir sama
di mana LIZ tidak rasa hangatnya seperti dulu
dari itu, LIZ nekad mahu menghabiskan tahunnya di 3 buah negara
ITALI
INDIA
dan
BALI
-
-eat-
-
di ITALI, LIZ telah bertemu dengan seorang wanita yang memperkenalkannya kepada sekumpulan warga ITALI yang telah menjadi kwn baik LIZ di sana
di ITALI, LIZ telah belajar bahasa ITALI dan menghabiskan masa dengan makan makan dan makan
dan mengajar teman wanitanya itu, makanlah untuk diri dan tak perlu nak fikirkan orang yang tak boleh terima diri kita
kalu dia nak kita
sepatutnya dia akan terima kita walau mcm mana pown
-
-pray-
-
di INDIA, LIZ telah pergi ke ashram milik guru ex bfnya
di INDIA, LIZ banyak belajar bermeditasi bagi mententeramkan dirinya
dan memohon agar bekas suaminya memaafkan dirinya
namun di sini dia diajar supaya memaafkan dirinya sendiri
dan dia telah berjaya memaafkan dirinya
dan mengharapkan dia dimaafkan semua
-
-love-
-
di BALI, LIZ telah pergi ke tempat ketut yang pernah dia jumpa dahulu
dan telah berguru dengan ketut bagi mengimbangi semua dalam dirinya
namun LIZ telah bertemu seorang lelaki dan mula menyayangi lelaki tersebut
namun LIZ telah tarik diri dan cuba menjauhi lelaki tersebut kerana takotkan keseimbangannya akan terganggu akibat CINTA
namun dia tak tahu
CINTA adalah yang terbaik dalam mengimbangi segalanya
dan berlebih CINTA tidak perlu dirisaukan
dan akhirnya LIZ kembali dan menerima lelaki tersebut
-
PAKWE suka garapan kesah peribadi LIZ dalam muvie nie
sgt simple dan sgt benar
dan pengkesahan diri LIZ bagi mencari dirinya jugak sgt best
sinematografi yang cantik
muzik yang bersesuaian membuai qalbu
dan PAKWE suke bila ada banyak BAHASA MELAYU/INDO dlm muvie nie
*rambutan
*terima kasih etc
SUKE SUKE SUKE
n congrats utk CHRISTINE HAKIM yg juger berlakon dlm muvie nie
PAKWE kasi 30 BINTANG dari 10 BINTANG
MWAHA!!
-
p/s: nak je tgk sekali lagi

2 comments:

Meen said...

wah!!! betul ker..besh citer neyh...teruja nyer nak tgk !!! (: tQ bg descripti0n kat sini =P

p.a.k.w.e. said...

bagus bagus
pegi lah tgk