Sunday, January 16, 2011

KHURAFAT: PERJANJIAN SYAITAN - 14 JANUARI 2011

+KHURAFAT: PERJANJIAN SYAITAN+
gsc sunway carnival mall
0845pm
fiq
-
+GENRE+
seram
-
+TENTANG+
KHURAFAT: PERJANJIAN SYAITAN mengisahkan tentang seorang lelaki, JOHAN yang telah berkahwin namun tidak dapat dilupakan oleh bekas kekasihnya, ANA
JOHAN telah berkahwin dengan AISHAH
namun ANA masih tidak dapat melupakannya
dan merayu supaya JOHAN menerimanya dan berjanji akan berubah
kerana alasan JOHAN adalah ANA tidak pernah berubah dari kehidupan sosialnya
dan apabila kembali ke kampung melawat ibunya yang sakit
JOHAN dan AISHAH sering diganggu oleh makhluk halus
dan sekembalinya mereka ke KUALA LUMPUR
gangguan itu masih sama dan semakin menjadi-jadi
dan diketika ini JOHAN dirapati seorang wanita tua
dan sering memberinya kuih
dan apabila perkara ini menjadi semakin menakutkan
JOHAN telah membuat andaian antara ANA dan wanita itu yang ada melakukan sesuatu kepadanya
dan JOHAN telah mencari wanita tua tersebut sehingga ke rumahnya
dan wanita tersebut memberitahu yang JOHAN mirip arwah anak lelakinya
dan juga memberitahu apa yang JOHAN alami semakin hampir dan JOHAN perlu meminta maaf sekiranya ada melakukan kesalahan
dan apabila JOHAN pergi mahu berjumpa ANA
segalanya telah terlambat kerana ANA sudah mati bunuh diri
dan ANA tidak mempunyai keluarga di KUALA LUMPUR
makanya JOHAN telah berbesar hati mahu menghantar ANA sendiri ke kampungnya
tetapi dipertengahan jalan
van yang dinaikinya terbabas akibat gangguan makhluk halus
dan pemandunya telah mati
dan ketika ini JOHAN mengendong sendiri mayat ANA merentas belukar
dan pelbagai perkara lebih menakutkan JOHAN dialaminya
dan diketika ini lah JOHAN teringat bahawasanya dialah yang menjadi punca segalanya berlaku
JOHAN lah yang mula-mula menggunakan sihir bagi mendapatkan ANA
kerana JOHAN hanyalah orang biasa dan bukanlah apa yang ANA mahukan
dan perjanjian ini adalah antara JOHAN dan syaitan
-
+BEST+
sound system yang sangat kuat sehingga membuatkan kita rasa apa yang cuba disampaikan
lakonan mantap LIYANA JASMAY yang nampak sikit matang dan lakonan mantap hampir kesemua pelakonnya
pendekatan hantu yang kebanyakkan di atas dan ini adalah sebebanr kesah hantu MALAYSIA
penonton dikejutkan dengan kebenaran sebenar dihujung cerita
-
+WORST+
terlalu klise seperti lain-lain filem hantu ASIA
dan terlalu terbiasa dengan perkara tidak logik seperti berjalan seorang diri dalam gelap, pejabat tidak dipasang lampunya, mengusung mayat padahal van terbabas di tepi jalan sahaja, etc
kehadiran hantu yang sengaja dipendek-pendekkan dan membuatkan hilang rasa seram penonton
dan tak paham dengan konsep dah buat tapi tak ingat
-
+ULANG TENGOK?+
TIDAK!! sebab takde keistimewaan yang boleh dibanggakan
-
p/s: tu je kowt filem seram yang PAKWE akan layan

4 comments:

@rep said...

thanks pakwe kerana telah menyelamatkan RM20++

hehehehe..

fariehan ibrahim said...

pndpt yg sgt bernas&bagus. hehe!

tu r, kalu cter antu malaysia, skali lyn jer, mmg xnk tgk da lpas tu. huhu :)

p.a.k.w.e. said...

AREP: welcum babe
tapi nak layan pegi lah
takde hal pown kan
FARIEHAN: tapi JANGAN PANDANG BELAKANG sgt bagus
n nak je tgk banyak2 kali
n setiap kali tgk tetep rasa serem

Miss Meen said...

Hurm betul kee??
Org kata seram !!! Sampai terjerit dan terkejut ...

tQ Pakwe !! Sebenarnya tgh tggu update pasal KHURAFAT neyh ^_~

Thanks Again !!!