Monday, March 28, 2011

COLOR OF CREATURES

COLOR OF CREATURES merupakan debut PAKWE bersama a bunch of great photographers
-
namun ini bukanlah pertama kali PAKWE cum up dengan tema photoshoot
-
jika sebelum ini untuk PENCARIAN ICON PAKWEKU.BLOGSPOT 2010
PAKWE sudah keluar dengan sesi photoshoot pertama dengan tema 'SHADOWS'
dan kedua dengan tema 'BATTLE OF SETS'
kini PAKWE meneruskan sesi photoshoot group 3 dengan tema 'COLOR OF CREATURES'
-
berasal dengan hanya COLOR
istimewanya untuk kolaborasi pertama PAKWE dengan COMPAX
PAKWE mengELABORATE lebih tema ini kepada COLOR OF CREATURES
-
dan model-model yang PAKWE invite bukan hanya dari ICON group 3 tetapi juga dari ICON2 PAKWE dari group2 sebelumnya
-
COLOR OF CREATURES adalah satu tema yang memerlukan model beraksi menggunakan ekspresi muka dan gaya badan mengikut identiti COLOR yang telah diberikan juga diselitkan kelainan adalah kewujudan contengan di muka atau kulit model dalam membangkitkan isu CREATURES itu sendiri
-
dan ini bukan photoshoot FASHION sebaliknya adalah sesi photoshoot ART namun masih menggunakan elemen MALE FASHION dengan wardrobe yang disediakan sendiri oleh model
-
TEMA : COLOR OF CREATURES
-
TARIKH : 19 MAC 2011
-
HARI : SABTU
-
TEMPAT : RUMAH TINGGAL ISTANA BUDAYA & JALAN SEMARAK
-
MASA : 2 PETANG - 9 MALAM
-
PENGANJUR : COMPAX & PAKWE
-
MODEL TERLIBAT : HAFIZ, RUSHD, DUKE, MEGAT, FACHRULL, JOE, RIDZUAN, APEZS, TIRAN, SHAFIQ, HENRY, & WADIE
-
JURUKAMERA TERLIBAT : COMPAX, M NAZRI WARNELA, SHAHRUL IKRAM untuk GAMBARWAJAH dibantu oleh HUMAIRA, KHAIRUL RAIHAN, ASRI HASHIM, HELMY NORDIN, & RIDHUAN
-
JURUCONTENG : PAKWE dibantu oleh ARFIAN NAZRIN & HENRY

-
AQUA atau BIRU HIJAU
MODEL : FACHRULL
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : moody, membosankan, suka menyendiri, jujur, mudah percaya orang lain
TOP: t-shirt leher V belang AQUA by FACHRULL
BOTTOM : jeans panjang KELABU by FACHRULL
LAIN-LAIN : kasut kasual AQUA, tali pinggang AQUA, gelang, jam tangan AQUA by FACHRULL, 2 kerongsang AQUA, rantai & tali leher AQUA by PAKWE
AQUA : t-shirt leher V belang, tali pinggang, 2 kerongsang, kasut kasual, jam tangan, & tali leher
-
PINK atau MERAH JAMBU
MODEL : JOE
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : berusaha sedaya upaya & sombong
TOP : t-shirt leher bulat PINK by JOE
BOTTOM : skinny hitam panjang by JOE
LAIN-LAIN : tali pinggang putih, kasut kasual hitam by JOE, tali leher hitam, tali leher PINK, & kerongsang hitam by PAKWE
PINK : t-shirt leher bulat & tali leher
-
RED atau MERAH
MODEL : MEGAT
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : garang, comel, disayangi ramai, suka disayangi & menyayangi, ceria, gembira, & kadang-kadang angin satu badan
TOP : t-shirt leher bulat hitam by MEGAT
BOTTOM : jeans panjang RED by PAKWE
LAIN-LAIN : kasut kasual RED by ARFIAN NAZRIN, gelang hitam, kerongsang bulu RED, bowtie RED, & tali leher RED by PAKWE
RED : jeans panjang, tali leher, kasut kasual, bowtie, & kerongsang bulu
-
ORANGE atau JINGGA
MODEL : DUKE
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : berani, bijak mengambil hati, & sukar mempercayai orang lain
TOP : t-shirt leher bulat tanpa tangan ORANGE & vest hitam by DUKE
BOTTOM : jeans panjang hitam by DUKE
LAIN-LAIN : kasut kulit hitam, cincin, rantai, mafla ORANGE by DUKE, & gelang getah ORANGE by PAKWE
ORANGE : t-shirt leher bulat tanpa tangan, tali pinggang, mafla, & gelang getah
-
YELLOW atau KUNING
MODEL : HAFIZ
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : manis, tenang, sopan, dipercayai orang, suka menguasai, mampu membuat keputusan yang tepat, sentiasa berfikiran ke hadapan, jiwang karat, & romantik
TOP : singlet YELLOW & jeket hitam by HAFIZ
BOTTOM : 3 quarter seluar hitam by HAFIZ
LAIN-LAIN : kasut kasual hitam by HAFIZ, bowtie YELLOW, tali hitam, & gelang getah YELLOW by PAKWE
YELLOW : singlet, bowtie, & gelang getah
-
GREEN atau HIJAU
MODEL : APEZS SHAH
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : pandai menyesuaikan diri, tidak pemalu, mudah membuat orang lain kecil hati
TOP : t-shirt lever V GREEN & jeket hitam by APEZS SHAH
BOTTOM : skinny pendek hitam by APEZS SHAH
LAIN-LAIN : kasut kasual hitam & jam tangan by APEZS SHAH
GREEN : t-shirt leher V
-
SILVER atau PERAK
MODEL : RUSHD
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : berimaginasi tinggi, berseni, pemalu, suka mencuba, & suka mencabar diri
TOP : kemeja hitam & blazer raincoat hitam by RUSHD
BOTTOM : slack panjang hitam by RUSHD
LAIN-LAIN : tali leher besar SILVER & kasut kulit hitam by RUSHD
SILVER : tali leher besar
-
BLUE atau BIRU
MODEL : RIDZUAN
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : berkeyakinan diri yang rendah, terlalu memilih, cenderung kesenian, mudah jatuh cinta, & sering putus cinta
TOP : t-shirt lever V hitam & kemeja tangan pendek kotak-kotak BLUE by RIDZUAN
BOTTOM : jeans panjang BLUE by RIDZUAN
LAIN-LAIN : kasut kasual hitam & cermin mata BLUE by RIDZUAN
BLUE : kemeja tangan pendek kotak-kotak, jeans panjang, & cermin mata
-
BROWN atau COKLAT
MODEL : TIRAN
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : menitikberatkan soal kecantikan, sering melakukan kesilapan, suka ambil mudah, bercitarasa tinggi, suka memerintah, & peramah
TOP : t-shirt leher V hitam by TIRAN
BOTTOM : skinny panjang BROWN by TIRAN
LAIN-LAIN : tali pinggang BROWN & kasut kulit hitam by TIRAN
BROWN : skinny panjang & tali pinggang
-
PURPLE atau UNGU
MODEL : WADIE
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : misteri, sukar didekati, tidak pentingkan diri, mudah terpengaruh, moody, & memilih
TOP : t-shirt leher bulat PURPLE & jeket hitam by PAKWE
BOTTOM : jeans skinny hitam by PAKWE
LAIN-LAIN : kasut kasual hitam, jam tangan by WADIE, & tali leher PURPLE by PAKWE
PURPLE : t-shirt leher bulat & tali leher
-
OCEAN BLUE atau BIRU LAUT
MODEL: HENRY
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : mencintai diri, berpersonaliti menarik, menjadi tumpuan ramai, berpandangan jauh, pemarah, & ego
TOP : kemeja tangan pendek OCEAN BLUE & jeket hitam by HENRY
BOTTOM : jeans panjang by HENRY
LAIN-LAIN : kasut kulit hitam, rantai by HENRY, & tali leher OCEAN BLUE by PAKWE
OCEAN BLUE : kemeja tangan pendek & tali leher
-
MASCULINE PINK atau MERAH JAMBU MASKULIN
MODEL : SHAFIQ
JURUCONTENG : PAKWE
PENATA RAMBUT : ARFIAN NAZRIN
IDENTITI COLOR : berusaha sedaya upaya, suka menolong, & berprasangka buruk tentang orang lain
TOP : sweater leher V tangan panjang MASCULINE PINK by PAKWE
BOTTOM : jeans skinny hitam by SHAFIQ
LAIN-LAIN : cermin mata brown by SHAFIQ, kasut kulit hitam, bowtie hitam, & gelang getah MASCULINE PINK by PAKWE
MASCULINE PINK : sweater leher V tangan panjang & gelang getah
-
memandangkan PAKWE sendiri tidak sempat mengambil hasilan PAKWE dari sesi ini
COLOR akan dibuat kembali untuk ICON2 PAKWEKU APRIL 2011 ini
dengan kelainan yang lebih menerujakan
-
MWAHA!!
-
p/s: be ready okayh

No comments: