Friday, March 4, 2011

SANCTUM - 17 FEBRUARI 2011

+SANCTUM+
gsc sunway carnival mall
mel
-
+GENRE+
aksi/drama
-
+TENTANG+
SANCTUM mengisahkan tentang kisah benar peneroka-peneroka gua yang mengalami malapetaka ketika ribut besar
berkisar di GUA ESA-LA di PAPUA NEW GUNEA
seorang ayah yang minat meneroka gua telah dibayar untuk meneroka penghujung GUA ESA-LI oleh CARL
mempunyai seorang anak lelaki, JOSH yang telah secara paksa menjadi peneroka gua tanpa keinginannya
satu hari CARL telah ke GUA ESA-LI bersama teman wanitanya, VICTORIA
dan mereka telah beramai-ramai turun ke isi perut GUA ESA-LI
dan ketika ini ayah JOSH telah meneroka lagi bersama temannya JUDES
yang mana telah mengalami kerosakkan alat menyelam dan mati
akibat kematian JUDES telah menyebabkan JOSH menyalahkan ayahnya
dan ketika mereka mahu naik semula ke atas permukaan, taufan besar telah melanda
dan sistem perhubungan mengalami kerosakkan
dan mereka yang berada di isi perut GUA ESA-LI tidak dapat naik
dan perlu turun ke bawah bagi menyelamatkan diri
diketika menyelamatkan diri ini, seorang demi seorang mati akibat lemas
namun ayah JOSH mati akhirnya akibat berlaku pergelutan dengan CARL
hingga di penghujung yang tinggal hanyalah JOSH yang telah keluar menembusi lautan di tepi pantai
-
+BEST+
muvie nie sangat cantik sebab banyak HIJAU
dan ada disebutkan MALAYSIA dalam muvie nie
pelakon yang hot pastinya
dan ada sisi sedih dihampir akhir muvie ini
-
+WORST+
terlalu dragging di awal muvie nie yang sikit membuatkan penonton siket menyampah
-
+ULANG TENGOK?+
cukup lah sekali rasanya
-
p/s: baik tapi tidak menerujakan

No comments: