Thursday, July 3, 2008

02 JULAI 2008 - SEPI.........best!!


915 pm
GSC SUNWAY CARNIVAL MALL

at last tgk jugak aku n EDDY citer SEPI nie...
memang aku nak tgk sgt pown...sebab dah terbiasa ngan citer2 KHABIR BHATIA...
tapi opening dia aku tak leh tgk dulu sebab ader jer hal kan...
so aku tgk lah time nie...
nasib lah si EDDY cuti...leh tgk berdua...nak dtg sorg....ish TIDAKKKKK!!

citer nier berkenaan 3 watak paling utama iaitu ADAM (afdlin shauki), SUFI (tony eusoff) n IMAAN (tak ingat nama laks)...

ADAM nyer kisah sgt comel n ader sedih jugak...
ADAM nie chef yg bukak restoran sendiri...dia pakar wat cake...
sepanjang hidup dia, asik dok pegi kenduri kawen org lain je...
tapi dia tak jugak kawen...
ada yg nak kan dia tapi dia perlu ke nak org yg dia tak cinta??...
dalam idup dia ader sorg awek yg sgt sukakan dia...
lakonan NASHA AZIZ...
watak nasha sgt lain...n aku salute her...
nie lah lakonan NASHA yg berbeza n tak kaku...
tapi ADAM taknak dia...n ADAM berkenalan dengan seorg WEDDING PLANNER...
lakonan VANIDA IMRAN...
dlm serius bermesre tetibe V memberi kad undangan perkahwinannya plak kepada ADAM...
yg lain korg tgk sendiri okay!!

SUFI lak...
terlibat dlm kemalangan n menyebabkan isterinya mati...
isteri SUFI lakonan ROZITA WAN CHIK...
berlari kerana tidak dapat memaafkan diri sehingga terjumpa sorg pompuan...
lakonan EJA...
n jatuh cinta walau pompuan tu dah bersuami...
sanggup menunggu perempuan itu sehingga....
sehingga sanggup MEMBELI CINTA....namun...
tgk lah sendiri jugak!!...

IMAAN nie...
student kolej...
n ader sorg lelaki yg berusaha minat n nakkan dia...
lakonan SYED ZAIN RUFFEDGE...
sehingga sanggup mengganggu hidup IMAAN semata2 utk IMAAN
namun ada sejarah lama yg tidak IMAAN lepaskan sehingga menyebabkan IMAAN merana...
yang tidak dpt IMAAN lepaskan adalah lakonan PIERE ANDRE..
nak tau apa itu...tgk sendiri okay!!...

secara keseluruhan...ceriter nie bertembung di satu peristiwa...iaitu kemalangan besar.
tgk lah n anda akan tau cerita nie ada ciri kemanusiaan...
SEDIH, TAWA, CUTE, GEMBIRA, TANGIS, SEPI, CINTA, SESAL, KECEWA, etc...
ceriter nie sgt cantik n lagu2 sgt touching sesuai ngan jalan cerita memasing...
aku kasi 25 bintang dari 10 bintang utk ceriter nie...
MWAHA!!

4 comments:

Vann said...

Agreed wif the comment!

laila najwa said...

em.. lum tgk lg tp rse nya mst best giler ar.... pape pun, ila nk g tau nie yg ila dh tukar blog, nie blog br ila..
laila-fadli.blogspot.com..
yg lme 2 x leh gne cz da mslh ckit...

Tokyo BLUE said...

aku tak tgk lagi! muahahaha

aku dah add kat blog aku

p.a.k.w.e. said...

MUQREEZ: kannnnnnnnnn
LAILA: pegi tgk k laila
asik tukar blog aja
TOKYO: thanx add
ada lagee ke masalahnye??